Showing Manifestation

Next Previous Back to index : Advanced search

[M] 人はいかに学ぶのか : 授業を変える学習科学の新たな挑戦 Volume

全米科学・工学・医学アカデミー編
Creator: Publisher: 北大路書房 (Date of publication: 2024-04)

Title transcription: ヒト ワ イカニ マナブノカ : ジュギョウ オ カエル ガクシュウ カガク ノ アラタナ チョウセン
Title alternative: How people learn II : learners, contexts, and cultures / 人はいかに学ぶのか : 授業を変える学習科学の新たな挑戦
Number:
Form: Volume Volume / text text
Language: Japanese
Publication place: 京都
Physical description: xix, 364p, 図版 [4] p : 挿図 ; 21cm
Subject:
Classification:
Identifier:
Created at: Mon, 30 Sep 2024 10:33:30 +0900
Updated at: Mon, 30 Sep 2024 17:29:46 +0900
Note:

BD06436864|監訳者あとがきに「本書は『How people learn II: Learners, Contexts, and Cultures』(『HPL II』 )の訳書である。原著は、2000年に米国学術研究推進会議から刊行された『How people learn』 (『HPL I』)の姉妹編としての位置づけにある。…日本においても2002年に訳書『授業を変える-認知心理学のさらなる挑戦』(北大路書房)が出版されて…」と記載あり。|標題紙裏に「This is a translation of How people learn II: Learners, contexts, and cultures, National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine...(C)2018 National Academy of Sciences. First published in English by National Academies Press, All rights reserved.」と記載あり。|監訳: 秋田喜代美, 一柳智紀, 坂本篤史|巻頭にカラー図版あり|文献: p285-335|索引: p363-364

Item identifier Library Shelf Call number Circulation status
10089403 茨女短大図書館 第一閲覧室 371.4|Z 3| Available on Shelf