Showing Manifestation
[M] 人はいかに学ぶのか : 授業を変える学習科学の新たな挑戦
全米科学・工学・医学アカデミー編
Creator: National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine 秋田, 喜代美 一柳, 智紀 坂本, 篤史 Publisher: 北大路書房
(Date of publication: 2024-04)
Title transcription: | ヒト ワ イカニ マナブノカ : ジュギョウ オ カエル ガクシュウ カガク ノ アラタナ チョウセン |
Title alternative: | How people learn II : learners, contexts, and cultures / 人はいかに学ぶのか : 授業を変える学習科学の新たな挑戦 |
Number: | |
Form: | Volume / text |
Language: | Japanese |
Publication place: | 京都 |
Physical description: | xix, 364p, 図版 [4] p : 挿図 ; 21cm |
Subject: | |
Classification: | |
Identifier: |
|
Created at: | Mon, 30 Sep 2024 10:33:30 +0900 |
Updated at: | Mon, 30 Sep 2024 17:29:46 +0900 |
Note: |
BD06436864|監訳者あとがきに「本書は『How people learn II: Learners, Contexts, and Cultures』(『HPL II』 )の訳書である。原著は、2000年に米国学術研究推進会議から刊行された『How people learn』 (『HPL I』)の姉妹編としての位置づけにある。…日本においても2002年に訳書『授業を変える-認知心理学のさらなる挑戦』(北大路書房)が出版されて…」と記載あり。|標題紙裏に「This is a translation of How people learn II: Learners, contexts, and cultures, National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine...(C)2018 National Academy of Sciences. First published in English by National Academies Press, All rights reserved.」と記載あり。|監訳: 秋田喜代美, 一柳智紀, 坂本篤史|巻頭にカラー図版あり|文献: p285-335|索引: p363-364 |